27 Mayıs 2011 Cuma

Tatlı haftasonları: Çilekli Bahar Tatlısı :)

Uzun zamandır canım hiç istemediği için tatlı yapmıyordum. Geçenlerde http://benim-dunyam-05.blogspot.com/2011/05/bahar-tatlisi.html blogunda gördüğüm tatlıyı yaptım. Çok basit ve lezzetli gözüküyordu çünkü :) Gerçekten de öyle, tavsiye ederim, özellikle muhallebisi çok başarılı. Sık sık yapılabilecek, misafirlerinizin bayılacağı, çok hafif bir tatlı.

Tatlıyı yaptığım gün kayınpederimin doğumgününe denk geldi, aldım götürdüm hepsini yendi orda :) Öncesinde foto çekemediğim için kalan tek tatlının fotosunu sonradan çekebildim :)

 


benim-dunyam-05.blogspot.com'un sahibesine tekrar teşekkür ederim ve arşiv için kendisinden aldığım tarifi de yazıyorum.

Muhallebi için:

1 lt. süt
10 yemek kaşığı toz şeker
4 tepeleme yemek kaşığı pirinç unu
3 yemek kaşığı hindistan cevizi
4 yemek kaşığı çekilmiş fındık içi
1 vanilya

Üzeri için:

1,5 su bardağı çilek püresi
3 yemek kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı nişasta
1,5 su bardağı süt

Yaplışı:

- Vanilya hariç tüm muhallebi malzemeleri kısık ateşte kıvam alana dek pişirilir.(sonrasında vanilya dışarda kaldığı için ocağın altını kapatınca vanilyayı ekleyip karıştırdım )

- Servis bardaklarını üçte ikisine doldurulur ve soğumaya bırakılır.

- Küçük bir tencerede çilek püresi, süt, şeker ve nişasta karıştırılıp pişirilir.

- Ilıyınca bardaktaki tatlıların üzerine paylaştırılır.

- Buzdolabında birkaç saat bekletilir ve taze çileklerle süslenip servis yapılır. (bence en az 4-5 saat bekletin, daha güzel oluyor)

- Afiyet olsun :)

6 yorum:

neval dedi ki...

pirinç unu ve nişasta ne kadar kıvamlandırıyor sütlü tatlıları değilmi ?

yemyeşildeniz dedi ki...

neval ablacım, evet bence de.muhallebiyi genelde normal unla yaparım, bu daha çok hoşuma gitti :)

Adsız dedi ki...

canım ellerıne saglık hem hafıf hem lezız olmus....yalnız profılıne yorum yazamıyorum hep düdşürüyor beni.artık bu sefer inad ettim yazıcam diye .her yolu denedim .adsız-anonım butonuyla yolluyorum .yorum ayarlarına bakarmısın:)sevgıler.tatlczeynep-marıfet ellerımızde

yemyeşildeniz dedi ki...

zeynepcim, teşekkür ederim tatlım, uğraşmak zorunda kalmışsın o kadar :( bu benden kaynaklanmıyor sanırım tatlım, ayarlarım aynı. blogspot'ta genel bir problem var bu konuda malesef. sevgiler

Adsız dedi ki...

canım ellerine sağlık lezzetli görünüyor.. bu arada kız haberine sevindim;) Rabbim hayırlı etsin.. sağlıkla kucağına alırsın inş.. sevgiler:) -semaceae-

yemyeşildeniz dedi ki...

semacım, çok teşekkür ederim :) seninki belli oldu mu :)