26 Ocak 2011 Çarşamba

Avcı böreği

Teyzemin gelmesi münasebeyitle ne zamandır yapmadığım Avcı Böreği'ni yaptım dün akşam.

Assos'u hatırlatır bana bu börek, oralarda meşhur olduğu için. O kadar severim ve o kadar özledim ki Assos'u :( Daha geçen yaz gittim ama, özledim, yine gidelimmmm :))

Avcı böreği, çook lezzetli oluyor gerçekten, tavsiye ederim. Genelde kızartarak yapıyorlar ama ben çekeceği yağı düşünerek fırında yapıyorum. Çok daha sağlıklı ve mutlu oluyoruz :)) Fırından çıkarıp sıcak sıcak ooyy oyy oyyyy :))


Tarifi paylaşayım,

Malzemeler (8 parça börek)

- Dana kıyma (kaç gr bilmiyorum, 8 parçanın içine konacak kadar, göre göz kararı, orta bir tavaya sığacak kadar yapıyorum)
- 1 büyük soğan
- 1 çorba kaş. biber salçası  + 1 çorba kaş. domates salçası
- 1 çay bardağı sıcak su
- 1 çay bardağı çekilmiş (ama çok değil, biraz ağza gelecek gibi olsun) ceviz
- 1/2 çay bardağı bulgur
- Az sirke
- Yarım demet maydanoz
- 1'er çay kaşığı tuz-karabiber-kuru nane, kekik, fesleğen, kırmızı toz biber

Sosu için

- 2 yumurta
- 1/2 çay bard. süt

Üstüne
- 1 yumurta
- Galeta unu

Yapılışı

- Orta boy tavamıza az sıvı yağ koyup yemeklik doğradığımız soğanları atıp bir kaç kez çeviriyoruz.
- Kıymamızı ekliyoruz, ara ara karıştırıyoruz, ve az sirke gezdiriyoruz üstüne.
- Salçamızı ekleyip karıştırmaya devam
- Bulgurumuzu yıkıyor ve ilave ediyoruz, üstüne suyunu koyup kapağını kapatıp kısık ateşte bırakıyoruz
- Bulgurlarımız da pişince üstüne kıyılış maydanoz, ceviz ve tuz-baharatlarımızı atıp karıştırıp altını kapatıyoruz.
- Yumurta ve sütümüzü iyice çırpıyoruz 
- İlk yufkamızı düzgünce seriyoruz, yumurtalı karışımımızın hepsini üzerine sürüyoruz. 
- 2. yufkamızı üstüne kapatıyoruz ve sigara böreği gibi üçgen olarak 8 parçaya kesiyoruz.
- Kıymalı harcımızdan koyup, sigara böreği sarar gibi ama daha genişçe sarıyoruz. 
- 1 yumurtayı kırıp çırpıyoruz ve böreklerimizi önce yumurtaya sonra galeta ununa bulayıp, pişirme kağıdı koyduğumuz tepsiye diziyoruz.(ya da isterseniz kızartabilirsiniz)
- 200 derece fırında pişiriyoruz
- Afiyet olsun 

Allah'a emanet olun kızlar.

10 yorum:

SEVECEN dedi ki...

BİRAZ DAHA FARKLISINI YAPMIŞTI ÜNİVERSİTEDEYKEN ARKADAŞIM ,YUFKA DEĞİLDE KREP YAPMIŞTI ONU SONRA KIZRTMIŞTI VICIK VICIK YAĞLI AMA MÜTHİŞTİ...:)

yemyeşildeniz dedi ki...

sevecencim, bu hem lezzetli hem yağsız :)) tavsiye ederim tatlım. sevgiler

Dilekce.. dedi ki...

Mmmmmm canım çekti şimdi.. Harika görünüyor, eline koluna sağlık..

özlem dedi ki...

ellerine sağlık canı nefis görünüyorlar.

biyasimadahagirdim dedi ki...

hmmm güzel görünüyor;)

yemyeşildeniz dedi ki...

dilekcim, teşekkür ederim tatlım, gel buyur.

özlemcim, teşekkürler canım.

HASRET dedi ki...

ellerine saglik canim nefisss görünüyor! sicacik sevgilerimle.. mutlu kal.

yemyeşildeniz dedi ki...

biyasimadahagirdim, teşekkür ederim tatlım :))

hasretcim, teşekkür ederim. benden de sıcacık sevgiler canım.

Dokuztepe dedi ki...

enfes görünüyor canım, dikkat ettin mi millet yerken parmakalrı duruyordu değil mi?:)) ellerine sağlık...

yemyeşildeniz dedi ki...

dokuztepemm, duruyor cnm, henüz o mertebeye ulaşamadım :))) teşekkür ederim canım benim.