8 Eylül 2010 Çarşamba

Bayram için yoğurt tatlısı

Şu saat itibariyle bayram başladı, ben de bittim :) Anneme götüreceğim yoğurt tatlısını da yaptım, şerbetini de çekti güzelce. Denenmiş bir ve çok başarılı bir tarif olduğu için sizlerle paylaşıyorum. Tadı aynı pastaneden almış gibi oluyor.



Malzemeler
6 kahve fincanı un
1/2 kah. fin. tereyağ (ben margarin kullandım)
3 yumurta
3 kah. fin. suyu süzülmüş yoğurt
4,5 kah. fin. pudra şekeri
1 paket kabartma tozu

Şerbeti
3 su bard. su
3 su bard. şeker
1 tatlı kaş. limon suyu

Yapılışı
Yoğurdu bir kaba alıp karıştırın. Başka bir kapta yumurta, un, kabartma tozu, pudra şekeri, eritilmiş yağı karıştırın. Sonra yoğurdun içine bu karışımı ekleyip karıştırın. Yayvan bir tepsi ya da borcamı yağlayıp biraz un serpin ve karışımınızı dökün. 180 derece fırında 40 - 45 dakika pişirin. Bu arada şerbet için su ve şekeri kaynatın, kaynayınca limon suyunu ekleyip altını kapatın. Fırından çıkınca keki sıcakken, şerbeti ılık olarak üzerine dökün

Afiyet olsun :))

Hiç yorum yok: