14 Mart 2012 Çarşamba

Etimek tatlısı

İşte en sevdiğim tatlılardan biri :) Hem çok hafif hem basit hem de lezzetli. Kaymaklı ekmek kadayıfı severler için şahane alternatif :)

Geçen gün markete gittiğimde tuzsuz etimek aldım. Ki burdaki ana nokta "tek başıma markete gitmek", benim için süper atraksiyon :) Annem bizdeydi, onun için gidebildim :)

Fotoğraflar Mimi'nin "beni kaç dakika burada bırakabileceğini sanıyorsun?" temalı ağlaması sonucunda Mimi kucağımdayken çekildiği için çok güzel değil. Ama son kalan 2 dilimdi, çekmesem bir daha çekemeyecektim, hemen bitiyor mübarek :)


Malzemeler

1 paket tuzsuz etimek

2 su bard. + 2 yemek kaşığı şeker

2 su bar. kaynar su

3 bardak + 2 parmak süt

4 çorba kaşığı un

1,5 çorba k. nişasta

1 paket vanilya

1 yemek kaş. tereyeğ

1 paket kremşanti + 1 bard. süt

Yapılışı

- 2 bardaktan 2 kaşık şekeri ayırın (diğer 2 kaşık ile beraber toplam 4 kaşık şeker geriye kalacak) ve  küçük bir tencereye alıp ateşe koyun, arasıra karıştırarak, yakmamaya özen gösterip şekeri eritin

- Eriyen şekerin üzerien kaynar suyu sökün, şeker katılaşacaktır, telaş etmeyin :) Yine arasıra karıştırarak şekeri 5-6 dakika kaynatın, karamel rengi bir şerbet olacak.

- Etimekleri uygun boyutta bir tepsiye dizin şerbeti etimeklerin üzerine döküp kenarda bekletin

- Süt+nişasta+un+4 kaşık şekeri ocağa koyup koyulaşıncaya kadar pişirin, koyulaşınca ocaktan alın

- Vanilya ve tereyağını ilave edip mikserle 2 -3 dakika çırpın

- Hazırlana muhallebiyi biraz beklettikten sonra etimeklerin üzerine dökün ve soğumasını bekleyin

- Krenşantiyi 1 bardak süt ile çırpıp buzdolabına koyun, tatlı soğuyunca kremşantiyi üzerine düzgünce sürün

- Tatlıyı dolapta bekletip soğutup servis edin, hemen yemeyinn :))

- Afiyet olsun :)

13 yorum:

Sihirlitorba dedi ki...

of bu tatlıyı var ya bende çok seviyorum.ellerine sağlık canım.bak birde biz bu muhallebi kısmını limon kabuğu rendesiyle yapıyoruz...yazın süp süper oluyor ;)) afiyet olsun.Mimi yi de öpüyorum cnm.sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

bende bayılırım:)))
ellerine sağlık canım

vintageduygular dedi ki...

Nefis görünüyor, denesemmi acaba? Ellerine saglik canim ;)

bırtutamkekik dedi ki...

ellerine sağlık canım..
çok hoşş..
sevgiler mimiye ve sana;)

yemyeşildeniz dedi ki...

sihirli torba, teşekkürler tatlım, limon kabuğu iyi fikirmiş bak aklımda olsun :)

hande, teşekkürler cnm

vintage duygular, dene tabi canım, çok güzel oluyoo :))

bir tutam kekik, sağol cnm, bizde de sevgiler :)

Dilekce.. dedi ki...

ayyy yesin onu teyzesi, şimdi nasıl büyümüştür, tam sevmelik olmuştrur prenses, ebru bi haftasonu atla gel bize lütfen.. Ama mimi de gelsin :)) Şuan açlıktan ölmek üzereyim, işteyim ve yorgunluktan bittim, olsa da yesek oldu bu dilimler :))

Filiz dedi ki...

özlemiştim ya nerelerdesin şekerim:)en sevdiğim tatlılardan biridir kendisi,bizde soğumasını bekleyen yok ama:))

mimiyi de seni de öperim,sevgiler:)

zeynep dedi ki...

Ellerine sağlık canım tam bir yaz tatlısıdır.Şimdi görünce yazı ne kadar özlediğimi anımsadım:)

YeMeK vAkTi dedi ki...

Etimek ttalısı ilk meşhur olduğunda normal şerbetle ıslatırdık.Sonra duya duya karemelize olmuş şekerli şerbet ile yapmaya başladık.Gerçekten harika olur ellerine sağlık

yemyeşildeniz dedi ki...

dilekcemm, sen gel ben sana yaparım bebemm. ya gelmeyi o kadar çok isterim ki ama ümraniye çok uzak yaa :(( kocimi ikna etmem imkansız, bide getirse bile beni dışarda beklemesi gerek fln, imkan yok. sen gelsene yaaa lüftennn

filizcim, ben de bekleyemiyorum soğumasını dalıyorum direk :) ben de sizi öptümm

yemyeşildeniz dedi ki...

zeynepcim, evet yazı özledik artık :)

aylincim, teşekkürler tatlım. ben bu tarifle yapıyorum hep çok seviyorum :)

uğurböceği dedi ki...

ellerine sağlık canım.yemiş kadar oldum

yemyeşildeniz dedi ki...

uğurböceğim, afiyet olsun tatlım :)