17 Mart 2012 Cumartesi

Mutfaktan tarçın kokuları

Yine bir Dr. Oetker vanilya kağıdı arkası tarifi ile karşınızdayım :)

Tarçınlı cevizli kek.

Tarçınlı kek pişirirken mutfağa yayılan muhteşem koku huzur veriyor bana. Hele kış aylarında daha bir güzel oluyor tarçın ve elma karışımı, mutlu ediyor beni. Alt tarafı kekten bahsediyorum Poliyanna gibi oldu :)

Kek çok şahane oldu ya, paylaşmadan edemedim, artık favori kış keklerimin arasında yer alıyor.

Kek pişerken yanımda duran Mimi alt dudağını emiyordu, tarçın kokusu iştahını açtı sanırım :)
Kendisiyle el ele tutuşuyoruz :))



Tarçınlı elmalı kek



 Foto yine son kalan dilimden, eltimlere ve kayınvalidemlere de gönderince, bide ben baya bi yiyince bitti hemen :)

Malzemeler
3 su bar. un

3 yumurta

1,5 su bard. şeker

150 gr yumuşak margarin

1 pak. vanilya

1 pak. kabartma tozu

2 tatlı kaş. tarçın

1 elma rendesi

1 su bardağı dövülmüş ceviz (ben rondoda çektim, biraz iri bıraktım)


Yapılışı

- Şeker ve yumurtaları 5 dak. çırpın, vanilya ve margarini ekleyip çırmaya devam edin

- Elenmiş un, tarçın ve kabartma tozunu başka bir kapta karıştırıp hamura ekleyin, 1 dak. daha çırpın

- 1 elma rendesi ile cevizi karıştırıp hamura ekleyin

- 26 cm çapında yağlanmış kalıba döküp 170 derece ısıtılmış fırında 40 - 45 dak. pişirin.

- Fırından alıp 5 dk bekletin ve kalıptan çıkarın

- Üzerine 1 tatlı kaşığı margarin sürüp az tarçın ve toz şeker karıştırıp serpin

- Afiyet olsunn :)

NOT: keki yaparken çok katı bir hamur oldu, hatta niye olmadı ki bu diye düşündüm, ama fırına verip yağ eriyince normale döndü :)

19 yorum:

bedia dedi ki...

Ohhh afiyet olsun hepsini yedin yani;)
Deneyeceklerim arasına eklendi teşekkürler canım o eli op benim için :))

yemyeşildeniz dedi ki...

bediacım, hepsini yemedim cnm ama baya bi yedim :)) öperim cnm, sevgiler

Nuray dedi ki...

Ellerinize sağlık, mis gibi tarçın koktu bende çok severim.sevgiler..

Syhn dedi ki...

tarçın kokusunun endorfinle bi alakası olmalı haklısın ;)

vintageduygular dedi ki...

Oyy yerim o minik parmaklari,Masallah .. Bende cook severim elma,tarcin birde ceviz üclüsünü. Aklima getirdin bende yarin kahvaltiya yapiyim.Ellerine saglik canim,öperim melegini ;)

Swotpisces dedi ki...

elinize sağlık, eminim müthiştir tadı, o parmakları yerim ben bu arada kekten önce... :)

İKİ MELEK dedi ki...

afiyet olsun siüt olsun.favori keklerimdendir. severim keratayı:)

♥♪♫♥SEMA♥♪♫♥ dedi ki...

ayyy ben o minnoş elide o kekkide yerim valla:))ellerine sağlık:))

Şantiyenin Gülü (Tender Lady in the construction site) dedi ki...

eline sağlık :) o paket arkası tariflere bende hastayım okur okumaz insanın pişiresi geliyo:)

yemyeşildeniz dedi ki...

nuray, teşekkürler :)

syhn, ivet bence de :)

vintage duygular, canım sen de yap, herkeşler yapsın, mutlu olsun :) biz de sizi öptükk :)

yemyeşildeniz dedi ki...

Swotpisces, eheh teşekkürler :)

iki melek, hmm sana da süt olsun tatlım :)

semacım, eheh sağol canım

yemyeşildeniz dedi ki...

şantiyenin gülü, evet aynen insan bir deneyeyim diyor :) birde buraya koyduklarına göre kesin tutar bu tarfi psikolojisi var :)

Dilekce.. dedi ki...

o minik eli ısırmak istiyorummmmm

yemyeşildeniz dedi ki...

dikelcemm, gel bize de ye mimiyii :)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Kim hayir diyebilir o guzelim doyumsuz lezzetlere..
Ayrica o minicik bal yükü elide operim :))
Sevgiler

yemyeşildeniz dedi ki...

bir dut masalı, hoşgeldin :) teşekkürler, sevgiler

otuzundansonra dedi ki...

afiyetler olsun,ellerine sağlık

zeynep dedi ki...

Afiyet olsun olsaydı da şimdi çayımın yanında güzel olmaz mıydı:)

yemyeşildeniz dedi ki...

otuzdan sonra, sağol canım

zeynepcim,çok şahane olurdu valla :)