13 Şubat 2012 Pazartesi

Baharatlı Kurabiye

Merhabalar kızlar,

Geçen gün Mimi uyurken Dr. Oetker kabartma tozu üzerindeki tarifi deneyeyim dedim :) Pul biberle yapılıyor ama ben acı sevmediğim için onun yerine kekik ve tatlı toz biber kullandım. Sonuç güzel olduğu için de paylaşıyorum.




Fırına girmeden önce :)




Malzemeler

1 yumurta

250 g yumuşak margarin

1 tatlı kaşığı tuz

1 tatlı kaşığı kekik, 1 tatlı kaşığı tatlı toz kırmızı biber, çok az da pulbiber (tarifte 1 tatlı kaşığı pul biber yazıyor)

3,5 su bard. elenmiş un

1 paket kabartma tozu

Üzeri için bir yumurta sarısı

Yapılışı

- Bütün malzemeyi yoğurup yumuşak bir hamur hazırlayın

- Üzerini kapatıp 20 dak dinlendirin

- 0,5 cm kalınlığında açıp kurabiye kalıplarıyla kesin

- Üzerine yumurta sarısı sürüp 175 C ısıtılmış fırında 15 - 20 dak pişirin

- Afiyet olsun :)

14 yorum:

**sema** dedi ki...

eline sağlık canım.. marifetli anne:) maşallah sana.. öpüyorum..

mihrimah dedi ki...

ellerine sağlık canım çok lezzetli görünüyorlar.annemde bol acılısını yapardı çocukken.ay ne güzel günlerdi.sevgiler

yemyeşildeniz dedi ki...

semacım, marifet falan kalmadı, eskiden hem çalışır hem yeni tarifler denerdim. şlmdi kırk yılda bir işte :)

mihrimah, teşekkür ederim tatlım. sevgiler

Swotpisces dedi ki...

kalıplar pek şirinmiş, elinize sağlık... :)

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık
sevgiler

Filiz dedi ki...

kurabiyeye bayılırım zaten oh mis gibi olmuş seninkiler de..tatmasam da kokusu geldi buraya kadar:))ben de Zeliha gece uykusuna daldıktan sonra yapıyorum böyle mamalar,anca fırsat oluyor malum...

yemyeşildeniz dedi ki...

swotpisces, teşekkür ederim tatlım :)

cafe portakal, teşekkürler. sevgiler

güloannemutfakta, teşekkür ederim. daha önce hiç böyle bir şeye katılmadım. isterseniz bu tarifi göndersem olur mu?

yemyeşildeniz dedi ki...

filizcim, teşekkürler. bizim paşa mimi son uykusuna geç yattığı için ben gün içinde fırsat bulursam yapıyorum ancak :)

otuzundansonra dedi ki...

Nefis görünüyor,ellerine sağlık

vintageduygular dedi ki...

Nefis görünüyor,ellerine saglik canim ;) Minnos nasil? Öpüyorum pamuk yanaklarindan

yemyeşildeniz dedi ki...

otuzdan sonra, teşekkürler tatlım

vintage duygular, sağol canım, minnoş iyi çok şükür biz de sizi öpüyoruz :)

bırtutamkekik dedi ki...

ÇOKK GÜZELLERR:)
ELLERİNE SAĞLIK ŞEKERR:)
NASIL GİDİYOR,BEBİŞİMİZ NASIL??
KOKLA ONU TEYZESİ İÇİN EMİİ:)
ÖPÜYORUM İKİNİZİDE..
:)
SEVGİYLE..

Gurme Şirine dedi ki...

merhaba,
blogun ilgimi çekti ve seni izlmeye aldım...
sevgiler...
banada beklerim...
eee ama kurabiyelerde harika...

yemyeşildeniz dedi ki...

bir tutam kekik, teşekkürler tatlım. bebiş iyi çok şükür, büyüyor :) uyuyor şuanda bende netteyim :)

gurme şirine, hoşgeldin, teşekküler :)