4 Ekim 2010 Pazartesi

Bu hafta sonu benn...

Biz bu hafta sonu karşıya taşınan arkadaşlarımıza kahvaltıya gittik, yine tam 10 kişiydik tabi bizim tayfayla :) Bizim tayfa derken, benim ve kocimin üniversiden arkadaşlarımız oluyor. Biz kocimle aynı okul fekat farklı bölümlerden mezunuz. Bizim ekipte üniversite yıllarından beri arkadaş olduğumuz 10 - 15 kişilik bir tayfadır. Tabi o zamanlar herkes bekardı, şimdi çoğunluk evli :) Çocuklar bazen bize gelir bazen biz onlara gideriz. E tabi artık herkesin evi var nerdeyse :) Biz bazen her hafta, bazen 2 - 3 haftada bir görüşürüz. Yani bizim ev baya bi kalabalık olur :) Birlikte güzel zaman geçiriz çok şükür. Tabi yıllardır birlikte olunca ve kalabalık olunca, baya bir eğlenceli oluyor.

Eveet ne diyoduk :) Hm evet, ben karşıya giderken tramisu ve buradaki elmalı kurabiyelerimden yaptım götürdüm. Evet metrobüste biraz zor oldu tabi :)  





Tramisuyu kedidili ile ve paketinin üzerindeki tarifi hafif uyarlamalarla yaptım ve çok çok başarılıydı :) Tavsiye ederim, oldukça basit bir yapımı ve hafif bir tadı  var. Evdeyken çekmiştim tramisuyu ama dilimli halini çekemedim, zira bitti direk :))

Karşıya gidince bizim ekibin kızları ile yanlış hatırlamıyorsam Optimum AVMye (Kozyatağı) gittik. Ve ben İnci'den bu bayıldığım ayakkabıları aldım :) Görünce aramızda bir aşk başladığı için kendisini almak zorunda kaldım :) rengi koyu bir yeşil, yeşil en sevdiğim :)  Fiyatı 60 tl, ilk fiyatı önce 200 tlymiş, 2 indirimden sonrada ben aldım :))







Kedidiili tramisü tarifini de vereyim. Önceden pastabani ile yapardık, yok kedidili ile olmalıymış gerçekten :)

Malzemeler:
Islatmak için:
1/2 bard. sıcak su
1 çorb. kaşığı nescafe (artık paketli sade nescafe satmadıkları y ad abulamadığım için 3ü birararda kullandım)
1 çorb. kaşığı süt
1/2 çorba kaş. şeker

Muhallebi için,

2 yumurtanın sarısı
2 dolu dolu çorba kaşığı un
2 çay bardağından 3 parmak az şeker
1 kutu labne peyniri (pınar kullandım ben)
1 paket vanilya

1paket kedi dili
üzeri için kakao

YapılışıKedi dillerinin yarısını uygun bir kaba dizin ve nescafeli karışımın yarısı ile ıslatın.
Un, süt, şeker ve yumurta sarılarını bir tencereye alıp sürekli karıştırark pişirin.
Kaynadıktan sonra ocaktan alınca labne ve vanilyayı ekleyip mikserle iyice çırpın.
bu kremanın yarısını ıslattığınız kedi dillerinin üstüne dökün.
Üzerine kalan kedidilierni dizin ve tekrar kalan nescafeki karışımla ıslatın.
Ve kalan muhallebiyi de üzerine sürün
Üzerine kakao döküp en az 2 saat dolapta bekletin.


Yine uzun bir post oldu :) Afiyet olsunn...


Hiç yorum yok: